آیا واقعا پمپ سمپاش لوشانگ تایوانی است؟

پمپ سمپاش پیستونی

پمپ سمپاش لوشانگ

آیا واقعا پمپ سمپاش لوشانگ تایوانی است؟

در ایران به دلیل کم بودن یا فقدان شرکتها و برندهای مطرح و نمایندگی‌های آنها، پی بردن به اصل بودن برند و یا ادعاهایی که در مورد آنها می‌شود، دشوار می‌باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم درمورد یکی از سوالات رایج مشتریان در این خصوص پاسخی درخور ارائه کنیم.

 

شرکت لوشانگ از سال  ۱۹۸۶ میلادی، تولید پمپهای سمپاش را شروع کرد، یعنی همزمان با دوره ای که اکثر شرکتها و برندهای مطرح ژاپنی همچون کاز و آرمیتسو و… دوران اوج حضور خود را در بازار طی می کردند.

تایوانی‌ها به سرعت با استراتژی قیمتی توانستند سهم بازار رقبای ژاپنی را در آن دوران به دست گرفته و با توجه به این که آنها از قطعه‌سازی برای برندهای ژاپنی کار خود را شروع کرده بودند، در کمتر از یک دهه توانستند به تکنولوژی کامل تولید پمپ دست پیدا کنند. در نتیجه ژاپنی‌ها با توجه به کاهش تقاضای بازار به دلیل قیمت‌های بالایشان تمرکز خود را برروی محصولات با تکنولوژی بالاتر قرارداده و عملا بازار پمپهای سمپاشیِ کشاورزی را به تایوانیها واگذار کردند و کمتر از ۲۰ سال بعد از آن چینی‌ها با روش توانستند بازار را از کنترل تایوانی‌ها خارج کنند. در نتیجه امروزه تولیدکنندگان مطرح پمپ‌های سمپاش تایوانی واقعی به تعداد انگشتان دست هم نیستند.

با رشد صنایع چین، تایوانی‌ها بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ شروع به سرمایه گذاری در کارخانجات چینی کردند که این موضوع منجر به بومی شدن تکنولوژی تولید در چین و ورود رقبای جدید چینی به بازار و کاهش سهم تایوانی‌ها از فروش جهانی پمپهای سمپاش گردید.

در حال حاضر پمپ سمپاش دیاموند یا پمپ سمپاش وولی که در بازار ایران هم حضور دارند همچنان با همان سیستم تولید آخرین بازمانده های پمپ‌های واقعا تایوانی در ایران هستند. اما پمپ سمپاش لوشانگ یا نهنگ نشان، با تولید در چین و فروش تحت نام و پرچم تایوان، توانسته سهم بازار بیشتری را بدست آورد هر چند که واقعا ساخت تایوان نیست .

شرکت لوشانگ حتی تلاش برای پنهان کردن این موضوع ندارد. علت این موضوع این است که شرکت لوشانگ به توانایی تولید کارخانه‌های چینی در حد استانداردهای تایوان باور دارد و با قرار دادن برند خود بر روی محصول چینی این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهد که محصول با همان تکنولوژی تایوان تولید شده است.

با نگاهی به وبسایت اصلی شرکت می توان این مساله را به وضوح دید :

نقل ازوبسایت رسمی شرکت لوشانگ به آدرس : www.whalebest.co.tw

پمپ لوشانگ LS30

 

و عینا این مطالب در وبسایت کارخانه چینی به آدرس  زیر دیده می‌شود : http://www.lushyong.com/en_about_us.asp

نماینده رسمی این برند در خاورمیانه برای پمپ‌های سمپاش، شرکت جِنگان امارات است. بنابراین فقط پمپ‌هایی که دارای برچسب JENGAN TRADING LLC   روی کارتن خود هستند اصل بوده و در چین توسط لوشانگ تولید شده اند و مابقی محصولات کپی و غیر اصل‌اند. در سال‌های گذشته این شرکت به همین دلیل به جهت مخفی کردن محل تولید این پمپ‌ها را با دو کارتن به ایران صادر می‌کرد ولی از سال گذشته شروع به عرضه آنها با کارتن سفید و پرچم تایوان و نوشته‌ی “ساخت تایوان” بر روی کارتن آنها نموده است. بنظر می‌آید، نماینده‌ی امارات هم از طرف مصرف‌کنندگان با این سوال و ابهام مواجه است و تلاش می‌کند تا بنوعی در خصوص محل تولید پمپ به آنها پاسخ بدهد. از آنجا که در چین و میانمار همین محصول با بسته‌بندی قدیمی و عبارت ساخت چین به فروش می‌رسد، می‌توان فهمید که این ادعای نماینده امارات بیشتر یک روش بازاریابی برای جلب نظر مشتریان است.

حال اگر دنبال پمپ واقعا ساخت تایوان هستید و ساخت تایوان برای شما اهمیت ویژه دارد، لوشانگ گزینه مناسب شما نیست.  چون لوشانگ یک برند تایوانی است که در چین پمپ سمپاش تولید می‌کند.

هرچند که پمپ سمپاش لوشانگ پمپ سمپاش خوبی است ولی عمده تقاوت قیمت فقط به دلیل نام تایوان می‌باشد و اگر این پمپ با نام ساخت چین فروخته شود حتما قسمت آن به نصف قیمت فعلی کاهش می‌یابد.

هدف از این توضیحات این است که واقعیتهای بازار، شفاف و در معرض دید همه باشد تا هم نقد و اصلاح شود و هم مشتری با علم واقعی نسبت به محصولات خرید کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *